.::AGNA::.

Advertisement

.::AGNA::.

Advertisement

نصب ویندوز و لینوکس درون ویندوز

چندی پیش نرم افزار Microsoft Virtual PC را برای شما معرفی نمودیم که کاربرد ن ایجاد یک سیستم مجازی بر روی ویندوز شما بود . موارد استفاده این نرم افزار همان طور که قبلا اشاره شد با ایجاد یک محیط مجازی بر روی سیستم شما از این امکان بهره خواهید برد که تمامی اعمال وکارهایی را که می خواهید بر روی سیستم خود انجام دهید اما از عواقب آن به هر دلیلی نگران می باشید را درون محیط سیستم مجازی اعمال کنید.

محیط سیستم های مجازی کاملا از محیط اصلی سیستم مجزا می باشند و هیچ گونه ارتباطی بین آن ها و محیط اصلی وجود ندارد. به عنوان مثال سیستم عاملی که شما در محیط مجازی نصب می کنید اگر دچار ویروس شود ، هیچ مشکلی در محیط اصلی سیستم شما به وجود نمی آید. MS Virtual PC به علت اینکه توسط شرکت مایکروسافت نوشته شده است سازگاریش در نصب سیستم عامل با ویندوز می باشد ، تجربه نشان داده که اگر شما در virtual PC اقدام به نصب سیستم عاملی مانند لینوکس نمایید در هنگام بازدهی نتیجه مطلوب و دلخواه مشاهده نمی شود.

 

در این مطلب نرم افزاری را به شما معرفی می کنیم دارای بیشترین سازگاری با سیستم عامل لینوکس می باشد و با نصب ویندوز هم بر روی آن دچار مشکل نمی شوید.

 

VMware Workstation نام ابزاری است که همانند VPC برای کاربر اقدام به ایجاد یک محیط مجازی می کند. این نرم افزار با توجه به نیازهایی که امروزه برای کار با سیستم عامل لینوکس می باشد اهداف خود را بیشتر بر روی این موضوع متمرکز کرده تا نرم افزار با سیستم عامل های کد باز مانند لینوکس سازگاری بیشتری داشته باشد و دارای تنظیمات بیشتری در این زمینه می باشد. این امر باعث این نشده است تا این نرم افزار سیستم عامل ویندوز را فراموش کند. شما می توانید بر روی محیط مجازی که توسط این نرم افزار ایجاد می شود ویندوز را نیز به راحتی نصب کرده و از تنظیماتی که برنامه برای هرچه بهتر شدن کار در اختیار شما قرار می دهد بهره برداری کنید.

 

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- قابلیت اجرای سیستم عامل های 64-bit

- قابلیت کنترل کلیه های پروسه های در حال اجرا

- قابلیت باز کردن وتبدیل فایل های برنامه های مشابه و اجرا نمودن آن ها . به عنوان مثال شما می تواید فایل اصلی نرم افزار virtual PC را که ویندوز را در آن نصب کرده اید در این برنامه وارد نموده و از آن استفاده کنید.

- قابلیت نمایش سیستم عامل قبل از اجرای آن

- پشتیبانی از سیستم عامل های Microsoft, Red Hat, SUSE, Ubuntu, Sun Solaris x86, FreeBSD  و ....

و بسیاری دیگر از امکانات

 

دانلود کنید نسخه  6.0 را با حجم 273 مگابایت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد