.::AGNA::.

Advertisement

.::AGNA::.

Advertisement

آزمون سنجش توانایی مشاهده

 

آزمون سنجش توانایی مشاهده

آزمونی را که در اختیار شما می گذاریم ، سرعت تشخیص بینایی شما را می سنجد . این آزمون از نوع آزمون های ادراک به حساب می آید .آزمون های ادراک نقش مهمی در آزمایش های کارآمدی دارند . زیرا نتیجه آنها با عملکرد  شغلی افراد همبستگی بالایی را نشان می دهد. از این آزمون ها می توان برای انتخاب کارمندان دفتری ، کارگزارانی که با ماشین ها مختلف کار می کنند، کنترل کنندگان و ... استفاده کرد . آزمون های ادراک دقت آزمودنی را نیز به کار می گیرند و گاهی به آزمون های دقت شهرت پیدا می کنند .

در زندگی روزانه موارد بسیار زیادی وجود دارد که می توان آنها را به کمک این آزمون ها بررسی   کرد . این موارد  بیشتر آنهایی هستند که به دقت و نوعی مشاهده نیاز دارند . مانند خواندن ، ‌نوشتن ، ‌حساب کردن و ... که هم توانایی انجام دادن کارهای ساده و پیش پا افتاده را به کار می گیرند و هم در به کارگیری توانایی تحلیل و تمیز اطلاعات معنی دار و تشخیص اهمیت آنها نیز مفید واقع می شوند .

انواع مختلف آزمون ها ادراکی وجود دارد : عددی ، کلامی و تصویری . در این جا نمونه ای از نوع عددی  آن ارائه می شود .

 آزمون بررسی اعداد

این آزمون ، که به صورت های مختلف ارائه می شود ،‌ در انتخاب دانش آموزان  به رشته های مختلف و کارمندان حسابداری کاربرد زیادی دارد . به کمک این آزمون  می توان افرادی را برای کارهایی که به تمرکز تقریباً زیاد و طولانی نیاز دارد انتخاب کرد .

آزمون از گروه های اعداد ، که در دو ستون قرار گرفته اند ،‌ تشکیل می شود کار شما این است که اعداد دو ستون را ردیف به ردیف بررسی کنید . اگر دو سری عدد ( سمت راست و سمت چپ )  مثل هم شدند یک  *  در داخل مربع مربوط به آن بگذارید . برای آن که نحوه پاسخگویی را خوب یاد بگیرید به چند تمرین زیر پاسخ دهید .

لازم است که شما سریع کار کنید و در عین حال مرتکب خطا نشوید .

مثال :

1 869 869

2 432 432
3 563 563
4 2852 2842
5 749 794
6 968 968

7 422 432
8 356 356
9 2852 2842
10 749 479

پاسخ ها : در تمرین های سمت چپ ، تنها سری های اول و سوم مثل هم هستند . در سمت راست ، سه سری اول مثل هم هستند . در مقابل هر یک از پاسخ های درست یک * بگذارید .
پیش از آن که ورق بزنید آماده شوید تا به مدت 3 دقیقه کار کنید . هر وقت احساس کردید که تمرکز دارید شروع کنید .

شروع کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد