.::AGNA::.

Advertisement

.::AGNA::.

Advertisement

آزمون تحلیل کلامی

آزمون تحلیل کلامی

این آزمون روش هایی را مورد توجه قرار داده است که از طریق آن ، شما قادر به نمایش منطقی نتایج حاصل از یک سری اطلاعات خواهید بود. در هر سوال اطلاعات کافی برای رسیدن به پاسخ صحیح به شما داده می شود، اما باید توجه داشته باشید که هرگز از اطلاعات و تجارب قبلی خود در زمینه های مورد سوال استفاده نکنید.

 * مثال اول : شهر چالوس در غرب نوشهر قرار گرفته است، اما چالوس غربی تر از رامسر نیست. حال کدام یک از این سه شهر شرقی تر است؟

الف ) چالوس ب) رامسر ج ) نوشهر

        

جواب الف  نیست، چرا که چالوس در غرب نوشهر قرار گرفته ، جواب (ب ) صحیح نیست، زیرا رامسر از چالوس هم غربی تر است. بنابراین تنها نوشهر است که در شرق دو شهر دیگر قرار گرفته و پاسخ صحیح است.

 * مثال 2 : حسن، احمد ، و داوود هر کدام دارای دو خودروی متفاوت هستند. یکی از آن سه فنر ماشین فورد ندارد. احمد تنها کسی است که پیکان دارد. داوود ماشین فورد دارد و حسن و احمد هر دو ماشین بیوک دارند.  کدام یک از این سه نفر دارای ماشین رنو است؟‌

الف) حسن ب)احمد ج) داوود

       

جواب (ج) صحیح است. الف نمی تواند درست باشد زیرا حسن دارای ماشین های فورد و بیوک است. احمد نیز ماشین پیکان و بیوک دارد. پس تنها داوود می تواند ماشین رنو داشته باشد. از آن جایی که در سوالات این آزمون ، با اطلاعات متعددی سرو کار دارید، پیشنهاد می شود با استفاده از کاغذ، نموداری شبیه نمودار ترسیم کرده و اطلاعات ارائه شده را در آن وارد کنید تا در یافتن پاسخ به شما کمک کند:‌

ماشین ها حسن احمد داوود
پیکان - * -
بیوک * * -
فورد * - *
رنو

 

ده دقیقه فرصت دارید تا به هر تعداد از سوالات که توانستید پاسخ دهید قلم و کاغذ خود را آماده کرده و با دقت و سرعت کار خود را انجام دهید. زمان را تنظیم کرده و شروع کنید.

شروع

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد